Tweede week bali - Reisverslag uit Alamsari, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Tweede week bali - Reisverslag uit Alamsari, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Tweede week bali

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

14 Februari 2013 | Indonesië, Alamsari

Ik zal vanaf nu elke dag proberen bij te houden en stukjes aan dit verslag toevoegen.. Zal wat leuker zijn dan een paar regels per week haha.
Vandaag hebben we onze eerste fieldtrip gehad We gingen confention centers bezoeken. De eerste heette Nasa Dua en de tweede Taman Bhagawan (Fotos volgen nog!!) Deze plekken kunnen wij kiezen voor een evenement die we moeten gaan organiseren (voor 400 man) voor onze case voor cbl en dat gaat over Apple. Dit evenement gaat helaas niet echt plaatsvinden maar moeten we wel helemaal bedenken.
We liepen lekker in de warmte over deze terreinen heen in ons dikke rokje en blousje.
Dinsdag en woensdag heb ik ook weer les gehad. Toen we woensdagochtend in het busje zaten om naar school te gaan, kregen we te horen dat er een elektriciteitsstoring was (wat hier regelmatig voorkomt) dus kregen we les in ons hotel! De docenten werden naar ons hotel gebracht, wat een service hè?! Daarna lekker wezen zwemmen in het zwembad en voor het eerst achterop de scooter gezeten naar de supermarkt om Bintang op te halen :) of te wel: school ben je zo weer vergeten! Woensdagavond hebben we bij een warung gegeten en hebben we een meisje van 18 ontmoet die hier studeert en goed Engels kon praten. Ze hielp haar ouders met onze bestellingen opnemen voor het eten want die ouders verstonden ons totaal niet. Na het eten vroeg ze of we mee wilden naar haar huis (wat aan de overkant was). Vonden wij natuurlijk hartstikke leuk! Dus wij mee, schoenen moesten bij de ingang uit en we kregen binnen allemaal lekkere Balinese snackjes, eigenlijk zaten we al erg vol. Maar we hebben super leuk met haar gepraat. Het was een gezin uit een wat hogere stand want de broer van haar studeerde rechten en deed nu een master op Java. We hebben haar telefoonnummer gekregen en we gaan volgende week met haar shoppen en eten in Kuta. Ze heeft ook al een rijbewijs vanaf haar 17e, maar vanaf je 14e kun je al een rijbewijs kopen bij het politiebureau. Een stuk goedkoper zonder lessen alleen verklaart het wel waarom ze hier zo debiel rijden ;-)
Vandaag (donderdag) is het valentijnsdag! Dus een extra grote kus voor jullie!!!!! Hier in het hotel is van 4-6 een valentijnsfeest en dan gaan we vanavond om 10 uur met een shuttlebusje naar Kuta voor een ander valentijnsfeest van een surfschool!:) ik heb vanaf nu ook al weekend en vanavond tussen de feesten door plannen we ons weekend naar Lembongan!
Vrijdag hebben wij nog een lekker dagje Seminyak gehad, lekker aan het strand gelegen en savonds pizza gegeten! Savonds begon het enorm hard te regenen, toen snapte ik pas dat we in het regen seizoen zaten! Zaterdagochtend hadden we de boot om half 10 naar Lembongan. We hebben daar scooters gehuurd, lekker aan het strand gegeten en in een super schattige bungalow geslapen. Sochtends hadden we nog even met de scooter getoerd en gingen we om half 10 met de boot om te snorkelen! We hebben met van die grote Manta roggen gesnorkeld, in het begin echt super eng!! Maar enorm mooi koraal gezien, mooie vissen etc. Was zeker het verbranden op m'n rug waard!!! Zondag zijn we weer terug gegaan om 3 uur met de speedboot en hebben we nog lekker gerelaxt in het hotel aan het zwembad. Ook heb ik zondagavond m'n ticket terug geboekt (17 juli sta ik weer met m'n voeten op wel helaas Duits grondgebied, om precies te zijn: Düsseldorf). Ik ga nog 2 weken met m'n vriendinnetje uit Groningen reizen in Thailand! Stiekem kan ik niet wachten om jullie weer een dikke knuffel te geven, 17 juli klinkt nog zo ver weg! Maar heb het enorm naar m'n zin hier :-)
Conclusie: We hebben weer een heerlijke week gehad!

• 12 Februari 2013 - 10:10

Hi lieverd,

Wat lijkt me dat geweldig, die field trips! Veel succes met de case. Maak er een fantastisch evenement van! Ik wens je een fijne 2e week toe.

Dikke smakkerd, x, mam

• 12 Februari 2013 - 13:00

Pap:

Als ik mocht kiezen zou ik voor Taman gaan. Dat ziet er wel allemaal erg mooi uit!

• 13 Februari 2013 - 11:02

Mam:

Tjonge, dat klinkt lekker relaxed. Zo vliegen de dagen voorbij nietwaar?
    Doe je voorzichtig achter op zo'n scooter?
    x mam

• 13 Februari 2013 - 13:19

Doldy:

met hoeveel personen gaan/moeten jullie het evenement organiseren? Zal wel een aardig groepje zijn toch? Ben benieuwd hoor, wel spannend weer! Enne.... niet alles van zo'n schooldag vergeten he ;-)) Dikke kus X

• 13 Februari 2013 - 18:36

Huub:

Je boft maar weer met al die uitjes. Let wel;Hoe dikker de kleren hoe koeler je het hebt, het lijkt tegenstrijdig, maar het werkt wel zo ;-)

• 14 Februari 2013 - 08:21

Mam:

HAPPY VALENTINE's DAY lieverd! Hele fijne dag en pas goed op jezelf!
    X mam

• 18 Februari 2013 - 16:00

Mam:

Ik heb weer met plezier een stukje in je dagboek gelezen, blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Op naar een volgende heerlijke week!
    xxx mam

• 19 Februari 2013 - 16:36

Pap:

Dat is nog een behoorlijk stuk over zee van Denpasar naar Lembognan.
    Erg mooie omgeving. Het lijkt overal aardig rustig op de foto's.
    XPap