Week 8 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 8 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 8 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Juni 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Woensdag hadden we onze feedback meeting wat vooral over ons defense ging dat we aankomende dinsdag hebben, as usual hebben we weer aan school gewerkt. Donderdag hebben we aan school gewerkt sochtends en hadden tot kwart voor 5 onze CEO meeting. We hadden aangeven dat we iets eerder naar huis wilden gaan aangezien we verplicht moesten feesten die avond want we hadden onze farewell dinner van school in een restaurant en we werden om 17.15 opgehaald bij school. Er was ook een thema: swining sixties. Nou zoveel kleren en frutseltjes hadden we niet maar we hebben ons best gedaan. De CEO zei: oké dus jullie willen eerder weg omdat jullie je nog willen opmaken, om willen kleden en je haar nog wilt doen. JA was ons antwoord en hij kon zich er wel in vinden gelukkig. Uiteindelijk was toch de meeting afgelopen om 10 voor. Dat betekende dat we niet meer naar huis konden gaan, alles doen en terug naar school gaan in 25 minuten. Dus nadat we alles gedaan hadden, hebben we de taxi gepakt naar Local Restaurant. Er stond een Thais buffet voor ons klaar wat wel prima te eten was en als toetje hadden we bier besteld. Als je een small Singa bestelde kreeg je een karaf met bier. Nou iedereen had natuurlijk 1 besteld dus we hebben "ons best gedaan" om die weg te krijgen ;-)
We hebben nog karaoke gezongen (ik word er ook gewoon steeds beter in haha) en daarna zijn we weer naar Rangsit gebracht. Vanaf daar zijn we nog met een clubje door gelopen naar de plaatselijke kroeg wat erg gezellig was en we zijn toch maar rond een uurtje of 1 naar huis gegaan (wat zijn we ook weer verstandig).
Vrijdag hebben we nog een hele dag aan school gezeten.
Zaterdagochtend hebben we een taxi gepakt naar Khao San Road, onze spullen gedumpt bij het hotel (waar we al eerder hadden geslapen: Khao San Palace) en hebben we lekker geluncht bij de Subway. Op Khao San Road hebben Manon en ik nog een lange loszittende broek gekocht met een shirt met mouwen zodat we de tempels etc konden bezoeken.
Vanaf het hotel hebben we een tuktuk gepakt naar de Chao Praya River (rivier van de Koning) om daar een boot te pakken richting Wat Pho. Volgens mij hebben ze hier ook geen vaarbewijs nodig aangezien die zogenaamde "kapitein" tegen alles aan vaarde terwijl het kanaal zo breed was van hier tot Tokyo!
Uiteindelijk waren we bij de Wat Pho aangekomen en rondgelopen. Allemaal "gouden" buddahs en mooie tempels met hele grote buddah beelden erin. Ook hebben we de Mothers Pearl gezien, de grootste gouden buddah in heel Thailand.
Hierna wilden we nog doorlopen naar Kings Palace alleen was die helaas al gesloten dus daar wilden we de dag erna heen gaan. We zijn toen maar terug gelopen naar Khao San, nog wat kleding gekocht en toen naar het hotel gegaan om te douchen, m'n mooie jurkje aan te doen en hebben toen de taxi genomen naar Lebua State Tower. Hier is de film "The Hangover 2" opgenomen dus vandaar dat ik hier erg graag heen wilde. We hebben ernaast bij een heerlijke Italiaan gegeten en zijn toen door gegaan naar de skybar, dachten we.. Je moest blijkbaar wel nette schoenen of slippertjes aan en 2 van ons groepje hadden badslippers aan! Dus wij hadden een missie: 2 paar schoenen kopen en zo goedkoop mogelijk. Die hadden we al snel gevonden, al waren ze wel een maat te klein maarja het was maar voor een paar uur.
Wij kwamen weer terug gelopen richting de liften van de skybar en ja we werden goed gekeurd! We stonden in de lift en je drukt het knopje de "64e" in. Binnen een minuut waren we boven. Je werd verwelkomt door allemaal nette Thaise vrouwtjes die mooi gekleed zijn en die je de weg wijzen. Ze vraagt: a table outside? Jazeker dat we die willen! En ja hoor we deden een stap op het grote balkon en wat een uitzicht! Ik ben nog nooit zo sprakeloos geweest, alle lichtjes, je kunt zo enorm ver kijken, een cocktail van 570 Baht in je hand (die speciaal in elkaar geflanst was voor de crew van de film), de lounge muziek, mensen die mooi gekleed zijn, een klein beetje wind en de gezelligheid van 4 meiden om je heen! Een heerlijke paar uur gehad en zijn toen weer terug gegaan naar het hotel.
Zondagochtend werden we om 7 opgehaald van het hotel om naar de Floating Market gingen. We gingen in zo'n bootje waar een vrouw achterop stond te peddelen. We peddelden lekker langs de market over het water. Het ging niet altijd even soepel aangezien je niet het enige bootje bent daar maar op een klein stukje water met 6 bootjes naast elkaar vaart die allemaal een andere kant op gaan. Daarna zijn we met een zogenoemde "speed long tail boat" door de farms gevaren en langs de huisjes van de locals en aan het einde werden we weer opgehaald door het busje richting Khao San Road. We hebben ons daar nog even omgekleed en de taxi gepakt naar Kings Palace. Entree was wel 12,50 euro omgerekend maar binnen was het erg mooi dus ook wel weer het geld waard! Vanaf daar hebben we de taxi gepakt naar Pinnacle Lumpinee Park Hotel om even een tour te doen aangezien we dit hotel gebruiken in ons "event" en daar dinsdag ons defense over moeten doen, wat we eigenlijk veel eerder hadden moeten doen maarja. We zijn terug gereden naar Sita Villa, opgeschoond, gegeten en nog even aan school gezeten.
Nog 1 week school te gaan!!!!!:)
Xxxxxxx