Derde week Bali - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Derde week Bali - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Derde week Bali

Blijf op de hoogte en volg Astrid

24 Februari 2013 | Indonesië, Lepang

En de derde week is ook alweer bijna voorbij. Nu ik bij het zwembad zit, denk ik weer terug aan weer een heerlijke week die we hebben gehad. Ik zal jullie niet proberen jaloers te maken hoor!;)
Maandag hadden we weer een fieldtrip naar het Bali Convention Center. Het was super groot en mooi, alleen hadden we in totaal 2 uur gereden voor maar 45 minuten rondleiding.
Dinsdag hadden we weer lectures over evenementen organiseren alleen viel tussendoor weer de energie uit voor een kwartier dus dan kijk je maar om je heen, praat je wat en ga je weer verder. We hebben les gehad van een Jack Daniels, die als begin zin had van zijn presentatie: ja eerst heette ik Johnny Walker maarja toen begon iedereen te lachen dus heb ik mezelf maar Jack Daniels genoemd!:p
Woensdag hadden we weer CBL en moesten we een pitch geven over een case. Het ging erg goed en heb ook meteen m'n eerste cijfer binnen: voor de eerste 2 weken heb ik een 7 voor participatie! Ja en ik besteed dus ook nog tijd aan school ouderlijk front ;-)
Donderdag hadden we weer een les management skills (ook meteen de laatste, het waren van die zweverige lessen). Toen we weer in ons hotel aankwamen hebben we gezamenlijk (50 man) ingetekend voor de shuttle bus die om 5 uur zou vertrekken naar Kuta. We gingen bij skygarden barbecuen en gingen met z'n allen uit! Uiteindelijk een soort poolparty als afterparty gehad en waren we om half 5 thuis.
Vrijdag zijn we lekker naar ons favoriete strand (Seminyak) geweest om wat uit te brakken, savonds lekker pizza gegeten (oja ook nog een massage voor 2 euro en een manicure voor 2,50 euro gehad!)
Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we ons opgemaakt om vervolgens savonds (je raad het niet) weer naar Seminyak te gaan met een groep of 50/60 met de shuttle bus want we hadden een beachparty! Het regende eigenlijk keihard! de regen kwam door het plafond heen en vertrouwde het niet helemaal met verlichting enzo maar ik leef nog! Wat later op de avond werd het dan eindelijk droog en stonden we op het strand te dansen! Rond een uur of 3 waren we weer in ons hotel en ging de wekker om 9 uur.
Zaterdagochtend zijn we vertrokken met een busje incl taxichauffeur voor zaterdag en ook zondag (voor 750.000 rupia = 58 euro met z'n 5en). Eerst zijn we langs een koffie plantage gereden waar we allemaal dingen mochten proeven: lemon tea, ginger tea, red rice tea, mocca koffie, Balinese coffee en "chocolademelk". Niet te vergeten: poep koffie! Een bepaalde kat eet dan een koffie boon, fermentatie vindt dan plaats en dan poept ie het uit, daar word koffie van gemaakt! De smaak was eigenlijk niet zo heel raar, smaakte een beetje naar espresso haha.
Ondertussen zijn we nog bij een grote markt gestopt waar we meteen bij het uitstappen fruit in onze handen gedrukt kregen, erg lekker!
We vervolgden onze rit naar temple in the lake (een foto hiervan staat ook op het 50.000 rupia biljet). Heel anders dan wij ons hadden voorgesteld. Wij dachten erg historisch, terug in de tijd en traditioneel. Het is super toeristisch: je kon vanaf de tempel een waterfiets huren en er werden roofvogels, vleermuizen en pelikanen aan een touwtje gehouden zodat je met ze op de foto kon voor geld. Het neemt niet weg dat het een enorm mooi uitzicht had maar het was hierdoor niet echt meer een traditionele tempel. Toch leuk om even met een aantal toeristen op de foto te zijn geweest, in ons korte spijkerbroekje de tempel binnen geweest te zijn en er geschuild te hebben voor de regen!;-)
Hierna zijn we doorgereden naar de Gitgit waterfalls. Er zijn twee watervallen: 1 komt van 40 meter naar beneden en de ander wat lager maar daar kon je met een touw overheen slingeren haha (klinkt spannender dan het echt was hoor).
We zijn een heel stuk door die natuur gelopen daar en hebben uiteindelijk bij de grootste waterval een groepsfoto gemaakt!
Tijdens deze rit moesten we door de bergen heen aangezien de waterval en de Gitgit rond de 1000 meter hoog liggen. Het was heeel hard aan het regenen en door de wolken erg mistig (alhoewel leverde het mooie foto's op!). Alle foto's worden weer begin deze week erop gezet!
Rond een uur of 5 kwamen we aan in Lovina. Ook heel anders dan verwacht. Toen we aankwamen hadden we onze spullen gedumpt in het hotel, waar we verbleven voor 20 euro voor 5 man. Daar was ook alles mee gezegd: we hebben maar niet gedoucht daar, überhaupt maar 2 keer die badkamer in geweest, toen we de propeller boven ons hoofd zachter wilden zetten onstond er een korte vonk bij de regelaar en er zaten er plukken wc-papier in het plafond gedrukt. Na deze goede indrukken gingen we het strand op lopen om wat te gaan eten, lag er gewoon een dode hond op het strand die later gewoon de zee in werd geveegd! Zag er heel akelig uit. In bali zijn over het algemeen wel veel zwerfhonden maar Lovina was wel het toppunt! Het strand lag ook vol met afval, ook niet zo gek aangezien er vrouwtjes over het strand lopen die hoopjes van het afval maken en dat laten ze dan weer meenemen door de zee. Of te wel: ze hebben het verstand niet bovenin zitten..
Toch hebben we wel lekker gegeten in een reggae bar. Hierna hadden we bij het hotel de dolfijntour geboekt voor de volgende ochtend (waar Lovina bekend om staat). Hierna zijn we een stukje gaan lopen en bleek het centrum toch wat verder dan gedacht. Kwamen we opeens een Nederlandse (homo) tegen op een brommer en die zei oh ja ik kan moeilijk 5 mensen op m'n scooter meenemen, anders had ik het wel gedaan. Kwamen er nog 2 Balinese kerels met scooter bij staan, die wilden ons ook wel brengen. Zij belden nog een vriend met scooter op en toen konden we naar het centrum! Maar we hadden maar 4 scooters en 5 personen. Dus ik ben samen met Deborah en die Nederlander op de scooter gegaan (ik tussenin) en ging hartstikke goed! Is nog niks hoor vergeleken met wat we hier allemaal zien. Zitten ze met 2 achterop en een baby die aan het slapen op het stuur!
In het centrum hebben we het dolphin statue gezien en hebben we een drankje gedaan in de kroeg daar.
We hadden de taxi vroeg terug genomen omdat de wekker al op 5.30 stond (jaja je moet wat voor dolfijnen over hebben). Zondag om 6.00 vertrokken we met het bootje vanaf het strand. Het was inderdaad een heel smal bootje en de zee leek best onrustig. Gelukkig kregen we wel een veiligheidsvest aan en ja hoor wij gingen gewoon met dat bootje de zee op! Achteraf niks aan de hand, ik had zelfs wel lol in die golven maar het leek wel een achtbaan!
We waren een aardig stuk van het land af en toen waren de dolfijnen daar! Super gaaf! Soms moesten we wel goed kijken en op de andere momenten zwommen ze gewoon een paar meter van onze boot af!!
Ik zal even kijken of de filmpjes/foto's een beetje gelukt zijn.. Want zo stabiel zaten we niet ;-) na 2 uur stonden we weer aan de kant. Nog een ontbijtje (banaan pannenkoek) bij het hotel gehad en daar stond de taxichauffeur alweer die ook in het hotel had geslapen.
We vertrokken weer om 12 uur richtig Hot Springs. Het is heilig, groen water waar we in hebben gezwommen, het voelde een beetje glibberig dus zo schoon voelde ik me niet! (Net even afgespoeld in het zwembad, word het hier ook lekker groen haha).
Hierna zijn we onderweg nog gestopt op mooie plekjes zodat je over de rijstvelden heen kon kijken en nu weer heerlijk in ons eigen schone hotel!
Ik zag op nu.nl dat het glad en koud is in Nederland. Zorgen jullie goed voor jullie zelf? Ik zal proberen de zon jullie kant op de sturen!
Een hele dikke kus en liefs!!❤

• 24 Februari 2013 - 18:16

Mam:

Heb weer met groot plezier jouw verslag gelezen. Wat een heerlijk verhaal en wat maak je toch wat mee. Komisch verhaal ook over die scooter, jij er tussen in :-) Zo fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Op naar de 4e week alweer, niet te geloven. Succes op school en pas goed op jezelf.
    Veel liefs uit een winters Hoogezand xxx mam

• 27 Februari 2013 - 12:21

Super leuk verslag! Geniet er lekker van! Ik herken echt zoveel dingen.. ik wil weer terug haha!

Have fun! x