Week 6 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 6 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 6 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

03 Juni 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Woensdag waren we dus vrij en hebben we aan school gezeten.
Donderdag ook en hadden we een CEO meeting wat prima ging, veel feedback gekregen.
Vrijdag hebben we van 9 tot half 6 op school gezeten, gewerkt weer aan het budget en aan het script wat over 2 weken ingeleverd moet worden. We zijn savonds naar de mac en de bios gegaan, the hangover part 3, erg leuk! We waren om 12 uur weer thuis en hebben nog tot 2 uur aan school gezeten om alles voor de client te verzenden.
Op zaterdagochtend zijn we na het ontbijt naar Futurepark te gaan om daar een bus te pakken naar Pattaya. De busreis duurde maar 2 uur (ook een keer lekker na al die lange busreizen) en toen we aankwamen zijn we naar het Encore Hotel gebracht. Eenmaal aangekomen dacht Shirley dat ik geboekt had en ik dacht dat zij geboekt had. Gelukkig hadden ze de familie kamer nog vrij. We hebben de spullen gedumpt en zijn Pattaya in gaan lopen. Mijn mond viel open van verbazing over de plek waar we beland waren. Eigenlijk kort te omschrijven: een dikke grote hoerenstraat vol met gogo discotheken met danspalen waar allemaal vieze mannetjes rondlopen die je aankijken alsof ze elke vrouw voor het uitkiezen hebben.
We hebben het normaalste restaurant proberen uit te kiezen, wat aardig gelukt was, om te lunchen. Vanaf daar zijn we maar de andere kant op gelopen waar het niet heel veel anders was maar wel een wat schoner strand. Hier zijn we tot zonsondergang gebleven. We hebben gedoucht, aangekleed en zijn weer opzoek gegaan naar de normale restaurants. Dat was gelukkig weer gelukt! We hebben bij een lekkere Italiaan gegeten met goede rode wijn! We zagen een cocktailbar op straat in een Volkswagen busje met reggae muziek dus dat moesten wij natuurlijk uitproberen! Het was net limonade maar de sfeer was erg leuk :-)
We hadden ook al een karaoke bar gespot dus daar zijn we daarna heen gegaan, waar ik m'n enorm mooie stem eens heb laten horen ;-) na even gezongen te hebben ging de karaoke uit en we dachten dat ze gingen sluiten. Nou dat was dus niet het geval. Alle jongens die een paar minuten geleden met ons karaoke hadden gezongen kwamen op het podium staan en lachten naar ons. De man van de karaoke bar kwam naar ons toe en vertelde dat we een jongen moesten kiezen waarvoor we een drankje moesten kopen en dan zou hij de hele avond voor ons zorgen. Nou daar hebben we natuurlijk geen gebruik van gemaakt. De jongens bleven nog even loos op het podium staan, verdwenen teleurgesteld en wij gingen vrolijk door met zingen. We hebben een hele gezellige avond gehad en zijn rennend door de stortregen terug gegaan naar het hotel.
Zondagochtend zijn we om 9 uur vertrokken naar de pier om de boot te halen naar Ko Larn wat een halfuurtje met de boot was.
Eindelijk in een normale omgeving!!
We hadden as usual geen accommodatie geboekt en door een mannetje op de pier gingen we richting een hotel. Dit keer niet in een huifkar, taxi of tuktuk. Nee op de scooter met z'n 3en! Veilig aangekomen, hebben we een familiekamer (we lagen met zn 4en naast elkaar) geboekt waar al 2 scooters bij inbegrepen zaten. We hebben onze spullen gedumpt, 2 scooters bijgeboekt en naar het strand gesjeesd! We zijn deze dag naar 3 stranden gereden met de scooter en een heerlijk lui dagje gehad! Savonds hebben we ons gedoucht, omgekleed, de scooter gepakt en door het donker naar een night market gereden met heel veel lekker eten. Ik had rijst met heel veel pittige groenten! M'n mond stond in de fik erna maar ik vond het zo lekker dat ik nog een bordje had gekocht!
Daarna zijn we met de scooter naar de pier gegaan of daar nog wat te beleven viel en dat viel wat tegen. We hebben wat boodschapjes gehaald en terug gereden naar ons appartementje. Naast ons complex was een gezellig barretje waar locals zaten te drinken en leuke muziek was. Daar moesten wij natuurlijk ook nog even kijken dus we zijn erheen gelopen en de populaire bucket en sisha besteld die we met z'n 4en hebben gedeeld. We zijn er nog in contact gekomen met een groep locals wat wel hilarisch was.
Rond half 11 zijn we lekker vroeg ons bed in gegaan, alleen nog niet meteen gaan slapen aangezien we met z'n 4en naast elkaar lagen wat tot melige activiteiten leidde.
Maandagochtend waren we om half 10 opgestaan en om 10 uur de scooter gepakt om bij de pier te gaan ontbijten. Het was het smerigste ontbijt ooit, dan vraag je je af hoe moeilijk het is om een ei te bakken en neig je weer heel erg om een eigen ontbijtje in elkaar te flantsen (wat niet meer zo lang duurt!).
Hierna zijn we terug gereden, scooters ingeleverd en we werden naar monkey beach gebracht waar we nog gerelaxt hebben tot 3 uur. We werden er weer opgehaald en naar de pier gebracht. Om 4 uur vertrok de boot en rond half 6 hadden we het busje weer terug naar Bangkok. Toen we aankwamen hebben we de skytrain gepakt naar Mo Chit en vanaf daar de taxi genomen naar Sita Villa. Aankomende week word het nog even aan school zitten en leren omdat ik vrijdag van 13.00-16.00 nog een progress test heb van het derde jaar die ik nog moet halen.
Dit word ons 1 na laatste weekje school in Bangkok alweer. Over 30 dagen zie ik Michele gewoon al op het vliegveld waar ik me enorm op verheug en 2 week later ben ik terug in Nederland waar ik me ook op verheug!
Een hele dikke kus xxxxx

• 05 Juni 2013 - 14:24

Mam:

Lieved, wat weer een belevenissen. Prachtig verhaal. Succes alvast voor a.s. vrijdag!!!