Week 5 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 5 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 5 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

28 Mei 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Dinsdag hadden we weer een clientmeeting die erg goed ging en daarna nog aan school gezeten om wat dingetjes aan te passen. Woensdag hadden we dus een hele positieve feedback sessie! Donderdag hadden we weer onze CEO meeting tot kwart voor 5. De afgelopen dagen hebben we lopen knallen met school aangezien ons Project Plan vrijdags moest worden ingeleverd. Ook zouden we donderdag na de CEO meeting al vertrekken richting Koh Phangan maar daarvoor moest het project plan ingeleverd worden, alles al afgemaakt zijn voor de volgende client meeting van komende dinsdag en tot woensdagavond hadden wij nog geen vervoer geregeld naar het o zo drukke eiland vanwege de fullmoon party! Woensdagavond hebben Anouk en ik na onze feedback sessie nog wat aan school gezeten, gegeten en de taxi gepakt naar Hua Lampong Railway Station om daar de trein en boot te boeken voor komend weekend. Eenmaal daar aangekomen, bleek de trein natuurlijk al vol te zitten. De man van het treinstation bracht ons naar een toeristen bureau waar er nog bussen vrij waren voor donderdagnacht. Die hebben we geboekt en we dachten: laten we eens met de trein terug gaan naar Rangsit. De taxi had ons 300 baht gekost en de trein kostte ons maar 40 baht! We kochten een kaartje om 22.11, de trein zou om 22.25 vertrekken en om 23.15 zouden we aankomen op bestemming. Helaas stonden we om 23.00 nog steeds stil op het station in Bangkok. De NS was hier niks bij want de trein ging ook nog eens 10 kilometer per uur en stonden om de klip klap stil terwijl er niet eens een stations was! Rond een uur of 00.15 kwamen we dan aan en moesten vanaf daar nog een taxi nemen naar Sita villa. Ook dat verliep niet soepel dus we waren eerst maar gaan lopen en na een tijdje een taxi gepakt. Deze reed eerst nog even verkeerd want die wist niet eens wat we bedoelden. Uiteindelijk uitgestapt, een andere taxi gepakt en zijn om 1 uur snachts weer in onze vertrouwde kamer beland.
8 uur ging de wekker omdat we weer aan school moesten. We hebben heel hard gewerkt tot kwart over 3, toen nog een CEO meeting gehad tot half 5, school bijna uitgerend om onze school spullen te dumpen, spullen te pakken, ons Project Plan op blackboard geüpload en toen...... dat was ons start sein om een taxi te pakken richting Hua Lampong. Onze bus ging om 7 uur en we zaten om 6 uur in de taxi. De dag ervoor deed ik er een uur over met Anouk en toen stond geen auto ons in de weg. Maar je begrijpt dat het tussen 6 en 7 spits is. De mensen van de bus wisten dat we vanuit Rangsit moesten komen en dat we waarschijnlijk wat later zouden aankomen en zeiden al dat ze tot half 8 konden wachten. Het was ons toch nog gelukt om om 19.15 aan te komen en we vertrokken meteen.
9 uur later kwamen we aan (met 2 tussenstops om nog wat te eten en de benen te strekken) en helaas moesten we nog 2 uur wachten op de bus die ons naar de boot bracht. Na 2,5 uur op de boot te hebben gezeten kwamen we dan eindelijk aan! We werden met de bagage in de huifkar gezet en naar Yaya hostel gebracht. We zouden met 10 op een slaapzaal zitten maar bleek dat we achteraf met z'n 6en zaten en de enige waarmee we de kamer moesten delen kwam niet opdagen dus we hadden een kamer met z'n 5en! De douche en wc zaten beneden, die deelden we met nog een paar.
We zijn wat gaan eten en we moesten nog een paar dingen doen in een internet café voor school. Toen dat klaar was waren we wat gaan winkelen, alle fullmoon party outfits bijlangs gegaan aangezien we nog geen hadden.
Savonds hebben we bij een Mexicaan gegeten en wat vroeg gaan slapen vanwege de vermoeiende reis en het feest wat de volgende dag op ons stond te wachten. We moesten wel even wennen aangezien het elke avond feest is op Koh Phangan en de pre-party zowat voor onze deur was vanwege de grote geluidsboxen voor onze ingang. Eigenlijk hadden we onze pre-party in onze eigen kamer ;) Zaterdagochtend gingen we naar het strand en rond een uur of 4 zijn we terug gegaan naar het dorpje om de laatste shirtjes/ glow in the dark verf/ fel gekleurde oorbellen en linten te kopen. We zijn gaan douchen, om gaan kleden en onszelf beschilderd met verf. Terwijl we er op ons mooist uitzagen zijn we nog ergens gaan eten, laatste dingen in onze kluis gedaan en met de menigte meegelopen naar HET strand (Haadrin Beach) met een bucket in ons hand. Eenmaal daar aangekomen: een groot strand helemaal afgeladen met feestende mensen met buckets en het strand was verdeeld in gedeelten met verschillende soorten muziekstijlen. We hebben tot zonsopgang (half 7) staan feesten en toen naar Yaya terug gelopen. Het was 1 van de beste feesten die ik heb gehad in m'n leven! Het was echt iets wat je mee moest maken als je daar was. Dit feest is ook 1 keer per maand en het hele eiland leeft ook van deze feesten. Alle kledingwinkeltjes hangen alleen maar vol met feest outfits en het hoeft ook niet weggehaald te worden want na 29/30 dagen is het toch weer zover!
Op onze brakke zondag zijn we naar het strand gegaan rond een uur of 3. Savonds hebben we bij een vies restaurant gegeten die een menu kaart had zo dik alsof het een administratie map was. Je kon alles bestellen daar dus ja logisch dat je het niet allemaal goed kan maken..
Daarna zijn we weer naar het Haadrin strand gegaan om nog een drankje te doen wat uiteindelijk weer een bucket werd en toch weer later werd dan gepland. Rond een uur of 3 zijn we weer terug gelopen naar Yaya. We moesten trouwens het hostel boeken voor minimaal 3 nachten vanwege fullmoon party periode maar we dachten: nah om nou 3 nachten in een youth hostel te zitten, boeken we voor de laatste nacht nog wel iets anders waar we wel onze eigen badkamer hadden. Dus voor de laatste nacht hadden we 2 accommodaties maarja je moest uiteindelijk toch beide betalen. Zondagmiddag op het strand hadden we besloten om toch maar in het youth hostel te blijven aangezien we onze reis terug ook geboekt hadden vanaf daar en het toch niet zoveel zin meer had aangezien we om 18.00 nog op het strand lagen en om 16.00 de volgende dag opgehaald zouden worden.
Maandagochtend hebben we nog op het strand gelegen tot 2 uur, wat gaan eten en om kwart over 4 werden we opgehaald om de boot van 5 te halen. Na aankomst stapten we meteen de bus in en 10 uur later kwamen we aan in Bangkok. Om 6 uur namen we de taxi terug naar Sita villa en lekker geslapen tot 11.30 om om 12 uur naar school te gaan voor school. We hadden nog een client meeting via Skype die wel aardig ging en de feedback sessie hebben we er meteen achteraan gedaan (voorstel van de client) zodat we woensdag vrij waren!
Dit was mijn verhaal(tje) weer, hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en op naar het volgende reisverslag!