Week 4 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 4 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 4 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

21 Mei 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Dinsdagochtend hadden we weer onze client meeting. Na de avond ervoor weer tot 12 uur bezig te zijn geweest presenteerde ik een heel nieuw budget. Natuurlijk weer veel feedback aangezien het programma ook nog steeds verandert en dus het budget ook. We hebben de hele dag nog aan school gezeten en savonds zijn we naar Futurepark gegaan om nog wat boodschappen te halen inclusief Brie!!!
Woensdagochtend zijn we weer naar de feedback meeting gegaan en kregen we weer feedback waar we weer wat verder mee konden. Hier zijn we tot half 6 mee bezig geweest, daarna wat opgefrist en toen gaan eten. Savonds heb ik met Manon nog GTST terug gekeken en hebben we de brie opgegeten. Ook hebben we het weekend vastgelegd: Koh Phi Phi here we come!
Donderdag hebben we enorm lopen knallen voor school om alles voor de client meeting van volgende week af te krijgen en omdat de volgende week ons volgende report in moeten leveren. We hadden nog een CEO meeting tot 16.45 en daarna snel naar huis gesjeesd en de spullen gepakt. Ik had het adres van de Southern bus terminal in het Thais op m'n mobiel staan voor de taxi maar 4 taxi's op een rij wisten nog steeds niet waar we naar toe moesten. De 5e gelukkig wel! We hadden opgezocht dat de bus om 8 uur zou gaan en we zaten om 6 uur in de taxi wat een uur duurde. Eenmaal aangekomen wilde we een buskaart kopen maar de vrouw aan de balie zei dat ze nog maar 4 stoelen over had. Nou daar stonden we zonder plan B. Na een paar minuten zei ze dat we het bij de standjes ernaast nog konden proberen. Gelukkig kon het daar wel en ging de bus om 9 uur. Na 12 uur krom en dwars in de bus gezeten te hebben, kwamen we aardig gaar om half 9 in Krabi aan. Daar moesten we racen om de taxi te halen richting de boot die om 9 uur vertrok en om 11 uur kwamen we dan eindelijk op Koh Phi Phi aan!
Toen we van de boot stapten hadden we nog geen accommodatie dus we zijn het dorpje in gelopen en een paar kamers bekeken. Uiteindelijk hebben we onze spullen in Residence gedumpt en toen moesten we nog even snel wat voor school doen helaas maar daarna zijn we snel richting het strand gegaan! Heerlijke zee maar na 1,5/2 uur begon het keihard te regenen. Niet echt wat we van dit eiland verwacht hadden.. Maar ach dat kon de pret niet drukken dus we zijn wat winkeltjes gaan kijken. We zijn gaan douchen en wat gaan eten in het gezellige centrum. De ene helft is het party stuk en het andere is eigenlijk hetzelfde maar misschien iets minder druk. Residence leek nog wat in het minder drukke te zitten. We hebben pizza gegeten en zijn nog gaan stappen. We stonden lekker op het strand maar ook binnen in discotheken.
Sochtends stonden we aardig brak op en hebben we een boat tour geboekt. We gingen eerst naar Saam Had Beach (monkey beach), we stapten uit de boot en op het kleine strand zat dus helemaal bedolven met aapjes die we ook gingen voeren!
We voeren nog langs Viking Cave, daar bleken "vroeger" de vikingen gezeten te hebben en die cave stond helemaal in stelten omdat het anders instortte. De volgende stop was bij Pi-Leh Lagoon waar we enorm mooi gesnorkeld hebben in helder blauw water, mooie vissen en tussen hele hoge rotsen in. Daar hebben we oo lunch (rijst) gekregen. Het laatste waar we langs gingen was Maya Bay (waar de film The Beach is opgenomen). We kwamen bij een doodlopend stuk aan, er stonden enorme rotsen omheen en in het midden zag je een stalen trap staan die op z'n plek werd gehouden door touw. Daar werden alle mensen heen gestuurd en dus wij ook. Maar aangezien het doodlopend was, was de stroming enorm! Wij moesten dus ook nog tientallen meters zwemmen voordat we bij de trap überhaupt aankwamen. Ik had ook niet m'n stevigste bikini aan dus ik had al zo m'n twijfels. Ik ben uit de boot gesprongen en ben als een malle gaan zwemmen. Uiteindelijk kon je de touwen van die trap al snel beet pakken en jezelf zo voort trekken richting de trap. Daar stonden 2 mannen klaar om je de trap op te trekken. Ik werd tijdens dat optrekken met m'n scheenbeen over rotsen heen gesleept en m'n topje zat bijna op mn navel dus de mannen hadden ook de tijd van hun leven. Mijn tijd op dat moment was wel iets minder maar oke, shit happens :-) aan de achterkant van de rotsen moest je de trap weer af en kwam je in een afgelegen stuk eiland terecht alsof je in Expeditie Robbinson zat. Een paar tenten en kampvuur tussen palmbomen in en een zandpad wat uiteindelijk leidde tot de bekende Maya Bay. Niet te beschrijven hoe mooi het was, toch doe ik een poging: enorm wit strand, enorm blauwe zee en omringd door hoge "rotsen" met in de verte in het midden een opening waardoor je naar de uitgestrekte zee kon kijken: super!
Na hier een uur te zijn geweest gingen we weer terug met de boot. Klinkt erg simpel maar je moest natuurlijk weer terug via DE trap! Al ging het wel soepeler dan heen alleen moest je nog 10x zo hard zwemmen.
We zijn ons gaan douchen, omkleden en weer wat gaan eten bij Paddys waar ik een enchillada heb gegeten. Savonds nog een drankje gaan doen in een kroeg met een boxring erin waar mensen thai boxing deden (waar sommige letterlijk tegen de grond geslagen werden) en toen richting ons bed. Toen was het moment daar dat we beseften dat we helemaal niet uit het party gebied waren maar er middenin zaten aangezien die kroeg met die boxring gewoon achter ons hotel zat. Ons Amsterdam schilderij dreunde bijna van de meur af en de deur viel er nog net niet uit, toch zijn we in slaap gevallen!
Sochtends wilden we nog naar het strand gaan alleen zat het weer totaal niet mee dus zijn we lang gaan ontbijten en langzaam richting de haven gelopen. Nog wat boodschapjes gedaan voor in de bus en om half 4 ging de boot. Rond een uurtje of 8 vertrok de bus weer richting Bangkok. Om 6 uur kwamen we aan in Bangkok en de taxi genomen naar Sita villa. Daar hebben we nog geslapen tot half 12 en toen naar school gegaan om de clientmeeting van dinsdag voor te bereiden. Hier ben ik weer mee bezig geweest tot 12 uur en toen gaan slapen. KAPOT!
Aankomend weekend hebben we full moon party op koh phangan dus ben enorm benieuwd!
We hebben even geteld en we hebben nog maar in totaal 16 dagen school! Daarna lekker reizen!!
Xxxxx

• 22 Mei 2013 - 11:36

Mam:

Wat weer een spannend verhaal! Geweldig! x mam