Week 9 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 9 Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 9 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Juni 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Maandags zijn we de hele dag met school en de presentatie bezig geweest die we dinsdag hadden.
Dinsdag hadden we om 12.30 de defense, sochtends hadden we natuurlijk onze stukjes in ons hoofd gepropt en alleen maar geoefend. Zenuwachtig gingen we de presentatie in die uiteindelijk wel prima ging en daarna kregen we nog 20 minuten vragen. We konden elke vraag beantwoorden en daarna moesten we uit het lokaal zodat ze konden bepalen of we het gehaald hadden. De man die ons de feedback gaf, mag wel even gaan leren hoe die feedback moet geven, maar boeie; we hebben het gehaaaaaalllddd!!!!! Dit betekend: minor event management gehaald en laatste schooldag ooit!!!
We moesten alleen ons script van ons 15 daags event inleveren alleen was ons script zo groot dat ie niet online ingeleverd kon worden dus we moesten die mailen en ons project portfolio van bijna 300 pagina's moest nog geprint worden, in een map gedaan worden en worden ingeleverd! Nadat dat allemaal gedaan was konden we naar huis, toch wel een beetje met een raar gevoel.
Ik heb me voorbereid op m'n sollicitatie voor Hilton in London wat ik in een programma moest doen, vragen beantwoorden tegen een computer. Alleen was de internet connectie niet goed genoeg dus moest het de volgende ochtend doen. We dronken nog een biertje beneden omdat we toch onze laatste schooldag hadden gehad van de opleiding
Woensdag zijn Manon en Deborah en ik naar Bangkok gegaan met de taxi om onze reis vast te leggen dat naar Chiang Mai zal gaan vanavond met de nachttrein!
We hebben net iets meer dan 100 euro betaald voor 5 dagen Chiang Mai inclusief 3 dagen trekken door de jungle, olifant rijden en bathing, de nachttrein en accommodaties!
Onze nachttrein vertrok om 19.00 en we wilden er natuurlijk wel op tijd zijn dus we stonden er al om 18.00, de trein kwam overigens pas om 21.00 dus we hadden alle tijd van de wereld.
Toen de trein aankwam, kwam de conducteur naar ons toe en wilde ons ticket zien. Hij begeleidde ons naar onze plek en we snapten er helemaal niks van. We kregen zitplekken terwijl we er in moesten slapen. Later werd het duidelijker: dat werd dus helemaal omgetoverd tot een bed wat erg lekker sliep eigenlijk!
In de trein hadden we nog 2 jongens uit Uruguay ontmoet wat enorm gezellig was tot een uur of 1 snachts en daarna toch maar gaan slapen.
We kwamen donderdag rond een uur of 10 aan in Chiang Mai, we hadden Facebook met die jongens uitgewisseld en we werden opgehaald door ons hotel BMP Residence. Eenmaal daar aangekomen, kregen we brochures in onze handen gedrukt over wat we allemaal konden doen. We zijn eerst naar de Tiger Kingdom gegaan. Je kon een kaartje kopen om met een grote/middel grote of kleine tijger op de foto te gaan. Wij wilde de grote natuurlijk haha en eenmaal in die kooi vond ik het toch best spannend. We zijn met z'n 3en tegelijk in de kooi gegaan en om de beurt op de foto geweest.
Daarna zijn we naar de longnecks geweest, mensen met van die ringen om hun nek en benen heen. Super raar! Sommige hadden zoveel ringen dat ze nauwelijks konden lachen of praten, al was het wel super gaaf om gezien te hebben.
Savonds zijn we naar de night market geweest en lekker rondgestruind.
Vrijdag begon dan het feest: 3 dagen trekken door de jungle! We gingen om 09.00 weg in de huifkar, onderweg nog gestopt om poncho's, eten en drinken te kopen en doorgereden naar het beginpunt van de trekking. In de huifkar hadden we meteen al een hechte groep die met ons 3 dagen zou trekken, de anderen gingen maar 1 of 2 dagen.
We kregen eerst lunch en daarna begonnen we. Het had natuurlijk net lekker hard geregend en wij mochten door de zooi heen lopen! We liepen 3 uur en toen kwamen we aan bij de eerste accommodatie. We werden opgesplitst in de groep die 3 dagen ging en de groep die de volgende dag alweer naar huis zouden gaan. Degene die 3 dagen zouden trekken waren wij 3en, 4 jongens uit Australië en Engeland en 2 vrouwen uit Amerika. Het was een dorpje wat uit het jaar 0 was: houten huisjes (wat dus niet enorm comfortabel is met slapen), eigenlijk geen wc of douche en varkens, kippen die doodgeslagen werden voor het avondeten. Je ziet dan echt hoe weinig je eigenlijk nodig hebt in het leven om een normaal bestaan te kunnen hebben. Ook geen kennis van tijd of haast..
We kregen savonds eten en de volgende dag werd uitgelegd door onze guide. Savonds hebben we een kampvuur gemaakt en die locals gingen gitaar spelen terwijl je allemaal vuurvliegjes om je heen zag vliegen. Heel gaaf!
De volgende dag waren de 2 vrouwen afgehaakt en 1 jongen, dus we bleven met z'n 6en en 2 guides over. Na het ontbijt gingen we weer 1,5 uur lopen naar onze lunch bestemming. Helemaal bezweet kwamen we aan in een mooie omgeving omringd door uitgestrekte sawa's en hebben we elkaar nat gespoten met een tuinslang om wat af te koelen! We zijn nog even het dorpje in gelopen en toen nog 1,5 uur gelopen naar de waterval waar we ook zouden overnachten. Het was enorm mooi en een heerlijke omgeving! Net zo'n basic dorpje als de eerste (2 huizen, een waterval, een sta-wc en 2 honden). We hebben onze tassen gedumpt, onze zwemkleding hadden we natuurlijk al aan dus we sprongen meteen het water in en onder de waterval gaan staan en we zijn ook nog naar boven geklommen. Later kregen we weer avondeten en hebben we met de jongens gekaart en een leuke avond gehad!
Na weer een nacht zo heerlijk te hebben geslapen deden m'n botten toch wel aardig pijn en je niet hebben kunnen douchen met shampoo of zeep (aangezien dat dan anders ook de natuur in liep) en na zoveel rijst gegeten te hebben, had ik toch ook wel weer zin om terug te zijn in ons hotel.
Na ons ontbijt op zondag zijn we weer gaan lopen. Dit keer niet meer op dichte schoenen (want die meurde ook als een malle en ik had blaren) maar op slippers heb ik de jungle betreden wat ook prima ging! Na 2 uur.... werden we eindelijk weer door een huifkar opgehaald om naar de olifanten te gaan! We hebben een uur op de olifanten gereden en daarna zijn we gaan lunchen (en ja weer rijst). Hierna gingen we naar onze laatste stop: bamboo raften! Het klinkt wel heftiger dan dat het echt is: je gaat gewoon per 3 op een paar bamboe balken zitten en dan de rivier af varen haha. Er stond dan een jongentje voorop te "peddelen" met een stok zodat we vooruit kwamen en konden sturen. Het was zeker lekker verkoelend en grappig aangezien we elkaar er de hele tijd afduwden en ik zelf ook nog even ging bamboe raften wat niet echt geweldig ging :-p
Toen we bij het eindpunt aankwamen en weer in de huifkar zaten met ons 6en terug richting het hotel, hadden we echt een geluks momentje. Hadden we toch maar weer even gedaan 3 dagen in de jungle overleefd, met veel muggenbulten, pijn in onze ribben, vet haar en schrammen overal. Onze groep was best hecht geworden dus we hadden besloten om savonds nog wat te gaan drinken nadat we onszelf weer wat opgedoft hadden.
We hebben een hele leuke avond gehad in Zoeys Yellow Bar!
Maandagochtend hebben we lekker uitgeslapen tot 12 uur en hebben we uitgecheckt. We hebben wat gerelaxt bij het zwembad en om 4 uur werden we ook alweer opgehaald om naar de trein te gaan die om 5 uur vertrok.
We hebben rond half 7 avond gegeten in de trein en ik ben om 8 uur in slaap gevallen en opeens was het dinsdagochtend 07.00 in Rangsit! Helemaal niks van de treinrit meegemaakt!
Ik heb thuis nog tot 10 uur geslapen en toen zijn we nog even naar school gegaan want we wilden nog een shirt kopen van school. Overdag hebben we een beetje aangeklooid, Manon heeft haar koffer ingepakt en savonds gingen we bij een pizzeria eten omdat het de laatste avond was met Manon.
Dit was weer het verslag van afgelopen week, hoop dat jullie hem leuk vonden om te lezen! Nog 2/3 verslagen te gaan en dan ben ik weer thuis!!!
Xxxx

• 01 Juli 2013 - 10:20

Doldy:

Hee skattie, wat een enorm leuk verslag zeg. Heb het gevoel dat ik het zelf ook helemaal meemaak. Best wel eng die tijgers, maar ach, spuit in de poot en rustig zijn ze weer.... Zielig wel.
    Supergaaf dat je dit allemaal doet en meemaakt, je bent mijn heldin! Dit alles zal je je leven lang herinneren en nog zo ontzettend vaak op terugkijken. Alhoewel, wie weet wat je de komende jaren nog verder gaat ondernemen :-)).
    Tot over 2 weken !!!!! (gelukkig!) XXXXXX

• 02 Juli 2013 - 16:41

Pap:

Leuk verslag! We zijn aan het aftellen .....

• 03 Juli 2013 - 09:39

Mambo:

Wat weer een prachtige belevenissen! Dat je dit allemaal mag beleven! Vandaag over 2 weken ben je weer terug en dat geeft me zo'n goed gevoel!
    Hou van je poppie, x mam