Laatste week Bali + eerste dag Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Laatste week Bali + eerste dag Thailand - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Laatste week Bali + eerste dag Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

21 April 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Zondag hadden we dus onze kamers leeg gemaakt, hebben we een paar jongens van onze groep uitgezwaaid, koffer opgeslagen bij het hotel en zijn we met de taxi naar kuta gegaan. We hebben ons hotel opgezocht, wat dus gevestigd was in de straat tegenover skygarden (goh wat een toeval..;-)
We hebben onze spullen daar neer gezet en zijn we gaan winkelen. We zijn gaan douchen en gaan BBQen in skygarden voor de laatste keer.. Nog wat gedronken daar en in de viaipi en toen lekker gaan slapen.
Sochtends kregen we ontbijt en zijn we met de taxi naar de villa in Seminyak gegaan. De hele maandag hebben we lekker in de zon gelegen bij de villa.
Dinsdag zijn we lekker naar het strand gelopen, foto's gemaakt van de mensen waar we altijd mee om gingen. We hebben savonds bij een Mexicaan gegeten, en nog nooit zo iets ranzigs gegeten.. Hoe moeilijk kan Mexicaans koken zijn:)
Woensdag zijn we voor de verandering weer naar het strand gegaan, wat gewinkeld, curry gegeten en naar de villa gegaan.
Donderdag hebben we onze spullen weer gepakt en met de taxi naar het hotel gegaan. We kregen onze koffer ook weer terug die we in het hotel hadden gestald. Eenmaal op de kamer, kreeg ik m'n koffer met geen mogelijkheid open! Manon kreeg hem ook niet open en ik heb er een kwartier mee lopen klooien maar geen resultaat. Na wat boodschapjes halen ging ik het nog een keer proberen, heb de koffer onder de airco gezet en gelukkig ging hij wel open!!! Pfoeh.
We hebben bij een warung vlakbij het hotel gegeten met lekkere gegrilde kip en hebben Icha (het meisje wat we al in week 2 hebben leren kennen, waar we nog mee uiteten zijn gegaan) doei gezegd met haar ouders.
Daarna langs de Mac gegaan, ijsje gehaald en zijn ons klaar gaan maken voor een laatste avond stappen in Kuta. We hebben een super avond gehad!! Het mindere was dat we op de weg terug met d'r taxi een hond heel hard aanreden. Die taxi chauffeur stapte uit en ging alleen maar kijken dat een stuk van zijn bumper eraf lag, legde het in de achterbak en reed verder! Ongelooflijk..
Vrijdag waren we door de wekker heen geslapen dus zelf maar cornflakes gemaakt op onze kamer. We hebben voor de laatste keer was opgehaald en zijn voor de laatste keer naar het strand gegaan. Met alle mensen op de foto geweest, van de mensen waar we mee omgingen op het strand tot aan het hotelpersoneel dat voor ons gezorgd herdeed afgelopen weken. Ook was er op het strand een vrijgezellenfeest aan de gang en de man die ging trouwen had een pinguïn pak aan. Hij moest dingen verkopen en heeft een houten (sorry voor het taalgebruik) lul, wat een bieropener is aan mij verkocht haha.
Vrijdagavond zijn we met z'n 5en luxe uiteten geweest (15 euro voor 4 gangen met wijn) als afsluiting. Heerlijk gegeten bij Ultimo in Seminyak.
Zaterdagochtend gingen we om 8.30 ontbijten want we werden om 9 uur opgehaald van het hotel. 12.00 vlogen we naar Bangkok wat erg soepel verliep, de koffers stonden al meteen voor onze neus en we werden opgehaald met een bus van school.
Het was even slikken toen we aankwamen, een hele verandering vergeleken met het hotel waar we in zaten. Geen koelkast, geen kluis, geen wasrekje, geen dekens en een hard bed. Voor de rest is het wel prima hoor alleen vroegen we ons af of we niet veel te veel betaalden om in zo'n accommodatie te zitten maar oke wat doe je eraan?! En ik kreeg voor de verandering m'n koffer weer niet open, dus daar heb ik eerst een uur mee staan klooien. Bleek uiteindelijk het 2e cijferrolletje kapot te zijn dus vanaf nu moet ik die van 0-9 uitproberen!
We zijn naar Futurepark gegaan om boodschappen te halen zoals schoonmaakspullen, wc papier, een bezem, eten, drinken en toiletartikelen.
Zondagochtend gingen we ontbijten om 9.30 wat erg lekker was: yoghurt, fruit, brood met kaas en ham en melk met cornflakes!!
We hadden besloten om Bangkok in te gaan met de taxi. We zijn naar de weekend market geweest, wat gigantisch groot was en we hebben er erg lekker geluncht (grilled lemon grass chicken), daarna doorgereden naar Siam waar de BMK zat, een enorm groot shoppingmall. We eindigden op Khao San Road waar we ook nog wat gewinkeld hadden en heerlijk kip met cashewnoten en groenten hebben gegeten (met een biertje erbij)
Daarna zijn we terug gegaan naar het appartement. De introductiedag zal maandagochtend van start gaan om 9 uur tot 15.30.
Ik heb erg veel zin in Thailand, ben enorm benieuwd wat ik hier allemaal ga beleven en zal goed op mezelf passen!;-)
Xxxx

• 22 April 2013 - 13:00

Mam:

Hi lieverd! Fijn dat jullie goed overgekomen zijn. Nu sta je opeens weer aan het begin van een nieuwe periode. Je zult vast weer veel ervaren en beleven. Leuk om weer even een verslag van je te lezen.
    Heel veel goeds toegewenst, liefs x mam