Thailand week 1 - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Thailand week 1 - Reisverslag uit Ban Khlong Rangsit Prayunsak, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Thailand week 1

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 Mei 2013 | Thailand, Ban Khlong Rangsit Prayunsak

Maandag begon ons tweede moduul met een introductie dag dat om half 10 begon. We kregen een introductie van onze school in het auditorium, en ze vertelden over het auditorium dat het een paar jaar geleden helemaal onder water stond omdat er toen een overstroming was. Het positieve: het was een heel nieuw stuk!
We kregen lunch, lekkere kip, springrolls en satéstokjes. Hierna begon een spel, we waren in groepen verdeeld en moesten opdrachten doen bij verschillende gebouwen op de campus om het daar wat te leren kennen.
Het is namelijk een hele grote campus met ongeveer 15 gebouwen, 35.000 studenten en bijna elk gebouw heeft 12 verdiepingen (met maar 2 liften).
Savonds zijn we naar Futurepark weer geweest om te eten en we zijn naar de film geweest. Een Thaise film met engelse ondertiteling, was best een leuke film!
Dinsdag hadden we de enige les van de week: management skills. We moesten een presentatie geven over onze qualities. Savonds hebben we gegeten bij ons appartement voor 1 euro, heel lekker kip, groenten en sojasaus! Daarna hebben we aan onze presentatie van komende donderdag gemaakt. Hierna hebben Manon en ik de taxi gepakt naar Bangkok om uit te gaan met een groep van onze school tot een uurtje of 4.
Woensdag waren we een dag vrij, sochtends hebben we onze presentatie nog een keer doorgesproken en zijn we naar het zwembad gelopen dichtbij ons appartement. Het is een heel groot zwembad (olympische formaten) en we hebben er lekker gezwommen.
Aan het einde van de middag heb ik samen met Shirley een stukje om ons appartement heen gelopen, bij een markt beland, kip gegeten en worstjes in krokant iets met cola in de zon. Daarna hadden we een Thaise massage gehaald, nou ik denk dat ik een paar centimeter langer ben geworden, ze trekken je helemaal uit elkaar!;-)
Donderdagochtend hadden we onze presentatie. We moesten namelijk uit 13 projecten, 1 kiezen en daar moesten we op bieden, waarom wij degene zijn die ze moesten kiezen om hun event te gaan organiseren.
Ik zit trouwens samen met Shirley, Anouk, Deborah en Manon in een groepje dus heel handig om weekendjes te plannen, heel gezellig en ben veel gemotiveerder om iets te doen. Dit moduul ben ik de finance manager.
Onze presentatie ging best goed maar je hebt altijd een paar nerds die er 100% voor gaan dus alles al in detail hebben beschreven.
Aan het einde van de dag kregen we te horen dat er 1 groepje was die niet z'n eerste, tweede en derde keus kon krijgen en ja hoor, dat was ons groepje. Nu moeten we een symposium organiseren van 2 week!
Vrijdag hadden we een field trip naar het paragon hall in Bangkok. Daarna mochten degene die in Bangkok wilden blijven achterblijven. En dat waren wij! Wij hadden onze backpacks al mee in de bus en hebben ons heel snel in de bus omgekleed van schoolpak naar touristen outfit.
We zijn met de taxi naar Khaosan Road gegaan en een hotel geboekt voor 2 nachten. Savonds zijn we naar een techno feest gegaan met medestudenten ergens buiten de stad.
Zaterdag zijn we Bangkok wat gaan ontdekken met de tuktuk! Super leuk! We zijn langs allemaal kunst gereden en een gouden buddha en zijn beland in Chinatown!
We hebben na al het lopen gerelaxt in een groot park in Bangkok en zijn terug gegaan naar ons hotel. We hebben ons omgekleed om weer uit te gaan aangezien een student van ons jarig zou zijn om 12 uur. Weer een leuke avond gehad!
Zondag ben ik samen met Manon naar de dierentuin gegaan (ja lach maar!;) we hebben elk dier die je ook maar kunt bedenken gezien (ook de Nederlandse koe) en zijn toen terug naar ons appartement gegaan om vervolgens aan school te zitten.
Wat een lekkere afsluiting van het weekend!
Een hele andere week weer gehad, ik heb steeds meer het gevoel dat ik bijna thuis ben wat heerlijk voelt en aan de andere kant wil ik nog zoveel zien en doen hier!
Een hele dikke kus en tot volgend reisverslag! Xxxx

• 01 Mei 2013 - 15:48

Mam:

Weer een genot om wat van je te lezen! Super! x mam