Week 2 Thailand - Reisverslag uit Ban Thang Rotfai, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu Week 2 Thailand - Reisverslag uit Ban Thang Rotfai, Thailand van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

Week 2 Thailand

Blijf op de hoogte en volg Astrid

11 Mei 2013 | Thailand, Ban Thang Rotfai

Maandag hebben we weer de hele dag aan school gezeten.
Dinsdag hadden we weer een client meeting laat op de middag en daarna zijn we met een busje vertrokken naar de Nederlandse ambassade om de laatste Koninginnedag te vieren. Heel apart, iedereen was netjes gekleed en we hebben live gezien hoe Willem Alexander en Maxima koning en koningin werden gekroond. Daarna hebben we nog een feestje ervan gemaakt in Bangkok. Woensdag hadden we onze feedback sessie en hij was best tevreden over hoe het was gegaan de dag ervoor, ook hebben we weer aan school gewerkt.
Donderdag hadden we nog een CEO meeting waar we in moeten terug koppelen hoe het in de client en feedback meetings was gegaan. Het moduul is gewoon erg raar georganiseerd want niemand wist wie ons report die we volgende week in moeten leveren na kijkt en als je iets vraagt aan de moduulcoordinator praat hij er omheen, maarja wat doe je eraan.
We hebben alles in de middag afgemaakt voor school, want zondag voor 12 uur smiddags moet je alles hebben opgestuurd naar de client voor aankomende dinsdag.
Vrijdagochtend konden we dus lekker inpakken en de bus nemen, de boot te nemen en het weekend te verblijven op Koh Chang (in totaal 9 uur onderweg geweest). We hadden 2 bungalowtjes en het had een Franse eigenaar. Op het eiland waren ook nog meer mensen van onze school aanwezig dus hebben vrijdags lekker samen gegeten en gaan stappen en om 12 uur was Chris (goede vriend van mij) jarig. Op dat moment stonden we op het strand een feestje te bouwen.
Zaterdags hebben we lekker lui op het strand (Lonely Beach) gelegen en in de zee gezwommen. Savonds zijn we om 8 uur lokale tijd nog 2 minuten stil geweest en zijn we nog een keer met de hele groep gaan eten en wat gedronken.
Zondagochtend werden we bij onze bungalows opgehaald met een pickup truck, we mochten achter in de ladingbak plaats nemen met z'n 5en en we reden naar een olifantkamp. Daar hebben we een uur op olifanten gereden en daarna hebben we ze gewassen in een rivier. Op de heenweg naar de rivier zat ik alleen op een olifant genaamd Poppy. We mochten ze dus wassen. We werden er eerst afgezet, toen mochten we uitkleden tot onze bikini en de mannen van de olifanten leidde de olifanten naar het water toe. Die zaten zichzelf natuurlijk ook helemaal onder te spuiten met water. Toen moesten we vanaf een rots naar beneden klimmen en een stukje gaan zwemmen om vervolgens op de olifant te gaan klimmen. Z'n vacht was wel stroef maar ook zacht tegelijk, de slurf van de olifant spoot allemaal water over me heen en het is zo'n sterk dier gewoon. Ik gooide af en toe ook wat water over hem heen zodat het wat koeler was en heb er zelfs op gelegen haha. We hadden in totaal 3 olifanten en de 1 moest steeds poepen en dan kwamen er van die knoeperds boven drijven, heel fijn om te zien haha.
Ik ging terug met Manon op een olifant en daarna werden we weer terug gebracht. De rest van de dag hebben we op een ander strand gelegen verderop. Na een paar uur zag ik de lucht al enorm donker worden dus ik zei het tegen Anouk. Een kwartiertje later begon het keihard te waaien en te regenen met onweer. We hebben een halfuur geschuild en toen het wat minder werd hadden we een taxi (huifkar) gebeld om ons terug te brengen.
Wel enorm balen was dat er op het eiland dus alleen maar van die huifkarren rond reden want je had dan helemaal niks om over te onderhandelen. Zij waren de enige die je ergens heen kon brengen en je wilde op dat eiland ook niet door t donker lopen.
Maandagochtend zijn we vroeg op gaan staan om weer bij de boot te komen maar we hadden nog geen vervoer geregeld. Toevallig stond er een busje voor onze bungalow die andere mensen oppikte. Ik had die man gevraagd of wij ook nog mee konden en dat kon gelukkig!
Hij scheurde als een malle over de wegen heen en er stond na een half uur rijden een enorme file en zelfs al die mensen reed hij gewoon voorbij over de verkeerde weghelft heen. Dus wij dachten dat die gast gestoord was maar achteraf was het maar goed dat ie zo enorm door reed aangezien we anders die boot nooit gehaald hadden die dag. Die file was ong 8 kilometer lang om op de boot te komen!
We zijn na 8 uur weer veilig aangekomen in Sita Villa waar we weer bezig konden voor school helaas maar we hebben een super weekend gehad!