week 9 - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu week 9 - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

week 9

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 April 2013 | Indonesië, Lepang

Maandag hadden wij de toets om 4 uur. Aangezien we nog niet hadden geleerd heb ik samen met Manon de wekker gezet om 8 uur sochtends. Samen zijn we hard aan de studie gegaan en ezelsbruggetjes bedacht om de dingen toch nog last minute te onthouden. Om 4 uur was het dan zover, toch aardig nerveus de toets gemaakt terwijl die nog best oke ging. Savonds heb ik nog met mijn groepje gezeten om de defense in elkaar te zetten tot een uur of 11.
Dinsdagochtend stond mijn wekker om half 8, heb ik mijn stuk tekst uit m'n hoofd proberen te leren en om 9.45 werden we opgehaald, maar onze defense was pas om 12.15. Die tijd hebben we nog enorm nuttig gemaakt met het oefenen van de presentatie. Onze defense ging wel prima alleen kregen we wel vragen aan het einde die nergens op sloegen (aangezien ze vragen stellen omdat ze dat moeten doen..).
Daarna moesten we nog onze peer assessment doen die we donderdag bij de feedback sessie in moesten leveren onder het genot van een glas rosé in het restaurant van het hotel! Savonds hebben we film gekeken in de kamer van Deborah.
Woensdag om 11 uur kwam de taxi driver ons ophalen om naar Buddha to Buddha te gaan. Daar hebben 3 uur lang rondgelopen om de juiste dingetjes te kopen. Ik heb zelf een hele mooie armband gekocht! Niet de goedkoopste maar nog steeds goedkoper dan in Nederland!
Toen we terug waren om 3 uur waren we nog optijd om ons om te kleden omdat we met alle studenten die in het hotel zaten de bekende "Harlem shake" te doen in het zwembad! (Ook te vinden op YouTube: Harlem shake puri saron partycrashers 2013)
Een dikke gekte!! Eerst doen we heel serieus alsof we aan het studeren zijn en daarna scheuren we ons moduulboek doormidden haha.
Begrijpelijk dat hierna het zwembad nog 2 dagen lang papier bevatte..
Nadat dit allemaal voorbij was zijn we met de taxi naar skygarden in Kuta gegaan, hebben we geBBQed en zijn we met alle studenten uit gegaan!
Op donderdag hadden we nog een feedback sessie om half 11 waaruit bleek dat ik een 7 had op m'n script en een 8 op mijn defense!!!!! Dit betekende ook meteen dat ik mijn eerste moduul heb gehaald aangezien ik nu een 2 oo mn eindtoets mag hebben. Enorm gelukkig natuurlijk en hierna ben ik met Manon en Chris naar double six beach in Seminyak gegaan, lekker geluncht en gerelaxt op het strand.
Rond een uur of 6 waren we terug in het hotel om ons om te kleden voor de shuttle naar de farewell dinner bij ProSurf in Kuta, waar later de poolparty van start zou gaan waar iedereen bij zou zijn.
Alleen hadden we die dinner iets anders voorgesteld. We mochten kiezen tussen vlees, vis of vega. Ik had als vele anderen vlees gekozen en het enige wat we kregen was een droog stuk kip. Dat was het.. Nou kost het al niet zoveel om hier te eten maar dan is het al helemaal gierig om je studenten dat te geven als afscheids diner. We zaten nog niet eens met z'n allen bij elkaar en kón je überhaupt dat stukje kip wegkrijgen kon je alweer weggaan omdat ze de zooi om moesten toveren naar een plek waar mensen konden dansen. Erg leuk bedacht maar had het dan gewoon in de Mac gedaan! Plek zat en lekker eten.
(Over de Mac gesproken: de bezoekjes van mij aan de Mac zijn helaas niet meer bij te houden. Krijg je ervan als de Mac om de hoek zit van je hotel en de farewell dinner niet genoeg is voor een bodem voor een poolparty)
Hieruit kun je dus begrijpen dat we na dat stukje kip niet vol zaten en dus naar de Mac zijn gewandeld.
De poolparty was overigens wel erg geslaagd!
Vrijdag heb ik al een hoop mensen doei gezegd want sommigen gingen vandaag alweer terug naar Nederland en de anderen gingen al naar Thailand. Heel raar! Voor de rest zijn we naar het strand gegaan en lekker gerelaxt. Eenmaal terug in het hotel heb ik maar eens deze reisverslagen geupdated. Ook hebben we onze laatste week in bali gepland. Zondag moeten we namelijk ons hotel alweer uit :-( Veel viel er niet te plannen. Zondag op maandag vertoeven wij in Kuta, maandag tm donderdag in een villa in Seminyak en donderdag tm zaterdagochtend in hetzelfde hotel in Denpasar waar we de afgelopen weken hebben gezeten zodat we rustig in kunnen pakken en zaterdag van het hotel opgehaald worden om te gaan vliegen naar Thailand!
Maar de rest over aankomende week word vervolgt.
De weken in Bali zijn echt niet normaal snel gegaan, heb super veel gedaan en beleefd, heb het erg naar mijn zin gehad en iedereen die heeft bijgedragen aan dit ben ik enorm dankbaar!
Mijn reis ga ik vervolgen in Thailand en ben ik ook erg benieuwd naar.
Een hele dikke kus!!!!!!

  • 12 April 2013 - 18:09

    Tinekee:

    Skattie! Wat lekker om je reisverslagen te lezen! (heb ze maar even in 1 keer gedaan)
    Ik ben jaloers! Mooi dat het wel goed gaat, en zo te zien vermaak jij je helemaal goed!
    En (bijzaak maar toch) je hebt je moduul gehaald! Geniet nog van je laatste weekje Bali en dan lekker genieten in Thailand! :)

    Ik zie je in Nederland, sowiesooooo moet dat!:)

    Ciaoo! Xjess!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 10226

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 16 Juli 2013

Minor event management

Landen bezocht: