week 7 - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Lepang, Indonesië van Astrid Smit - WaarBenJij.nu

week 7

Blijf op de hoogte en volg Astrid

02 April 2013 | Indonesië, Lepang

Maandag zijn we naar de markt en night market in Denpasar geweest. Een hele andere markt dan in Nederland! Allemaal dooie kippen die gewoon open op een kraampje lagen, het meurde er als een gek en wij waren de enige toeristen. We wilden vanwege deze stank er ook niet eten en dus zijn we maar naar het hotel terug gegaan om te eten. Savonds hadden we een film met ons groepje gekeken (the hunger games).
Dinsdag hadden wij een cooking class. We werden om 10.00 opgehaald door een heel klein vrouwtje die tot mijn middel kwam. Met haar gingen we een markt tour doen (hadden we net de stank van de vorige dag overleefd, kwam de volgende markt er alweer aan!)
Zij heeft ons fruit, groenten en specerijen uitgelegd en aangewezen, was hartstikke leuk! Hierna zijn we gaan koken en hadden we het volgende op het menu staan: beef rendang (beef in kokosmelk), fish in yellow spice, tempé, tofu, grilled chicken ala Balinese en spring rolls. We hebben 6 uur lang gekookt en we zaten zo vol aan het einde dat we de kip niet meer op konden. Deze was gegrild op de BBQ in bananenbladeren. Toen vroeg ze of we het take-away wilden hebben. Prima oplossing! Dus zijn we met onze gegrilde kip naar het strand gegaan en hebben we daar nog wat uit die kip geplukt.
Woensdag hebben we een lekker stranddagje gehad en zijn we savonds uit gegaan in kuta!
Donderdag waren we natuurlijk aardig brak, beetje uitgeslapen en toen daarna gaan shoppen. Tijdens het shoppen gingen we eten terwijl we midden in een sportcafe zaten waar rugby bezig was. Of te wel; we zaten tussen allemaal schreeuwende, joelende, dronken Australiërs! Het was overigens wel erg gezellig!
Vrijdag hebben we een tour gemaakt met een driver naar het zuiden. We zijn begonnen in Nusa Dua, daarna Padang Padang beach, uluwatu en eindigden in Jimbaran. In Jimbaran hebben we bij een visrestaurant gegeten, betaalden we dan ook meer voor maar het was ook zeker erg smerig. Heel anders dan we verwacht hadden, zat bijna geen vis aan en was ook niet erg lekker. Dit hadden we aan het einde ook tegen de bediening gezegd en dat kon hun geloof ik weinig schelen.
Zaterdag zijn we met dezelfde driver als vrijdag naar Medewi gereden om naar het Brown Sugar Surfcamp te gaan. We hadden een prijs (550.000 rupiah) met hem afgesproken om ons daar af te zetten en zondags weer op te halen. Eenmaal daar aangekomen hadden we hem 250.000 betaald en dachten dan de overige 300.000 de volgende dag te geven. Maar toen we de 250 hadden gegeven zei die een beetje vaag dat ie het te ver vond om ons nog weer op te komen halen en dat ie zondag ook niet kwam.
Toen stonden we daar en later werd duidelijk gemaakt dat de jongens van het surfkamp ons wel thuis gingen brengen. Nu begrijp je dus ook wel dat we die driver niet meer gezien hebben en ook niet meer willen zien.
We gingen onze spullen in ons hutje zetten en we hadden onze eerste surfles gelijk. Het was niet een enorm mooi strand, veel stenen (wat ook enorm veel pijn deed aan je voeten als je van je board af moest springen) en zwart zand.
Het surfen ging best goed! Ik kan nu in m'n eentje op m'n board staan!
Savonds zouden we een BBQ krijgen alleen werd dit zonder enige reden vervangen door Indonesisch eten (wat we eigenlijk op dat moment juist niét wilden), maar was best oke. Savonds nog wat nagezeten met de jongens van het surfkamp en gaan slapen.
Zondagochtend hadden wij weer om 8.30 surfles, hebben we erna nog even gepoold en om 12.00 werden we weer terug gebracht door de mensen van t surfkamp.
Savonds hebben we tegenover het hotel gegeten in een warung en hebben we onze week afgesloten met een film (The Call). We hadden in het zuiden namelijk nog een stuk of 8 films gekocht. De verwachting was dat we een goede actiefilm zouden gaan kijken maar bleek uiteindelijk een aardige horrorfilm te zijn (my favourite....).
Een betere film verschijnt vast binnenkort weer op het YouTube kanaal, die "week video 4" zou gaan heten.

Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben en een dikke kus vanuit bali!!!